dag 3 in Bialowieza :) - Reisverslag uit Białowieża, Polen van Esmee - WaarBenJij.nu dag 3 in Bialowieza :) - Reisverslag uit Białowieża, Polen van Esmee - WaarBenJij.nu

dag 3 in Bialowieza :)

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

05 Maart 2014 | Polen, Białowieża

quote van de dag:

'shit! mijn fietslampje is bijna leeg :'( *fietslampje valt* Ja, Esmee! nu is ie
kapot!'
-esmee en kira


Ik heb via mijn supervisor contact gekregen met Gosia, zij werk ook in het instituut maar dan in het lab. Samen kregen we van haar toestemming om gratis op haar paarden te rijden!! Ik zal het gemakkelijkste paard krijgen, een Hengst genaamd Alf. Deze week zullen we vooral tijd besteden aan het leren kennen van de paarden en hun vertrouwen winnen, daarna zullen we pas met ze rijden, maar ook wachten we tot de grond wat droger is, het is namelijk behoorlijk modderig af en toe.

En in antwoord op Coby's vraag: ja, we koken voor ons zelf ^^. Behalve vandaag niet, Gosia nodigde ons meteen uit om mee te eten wanneer we klaar waren met de paarden schoon te maken.

Naast werken bij de paarden hebben we natuurlijk ook gewerkt aan het project. Het begint steeds meer vorm te krijgen en samen met onze begeleiders brainstormen we over wat nog meer interessant zou kunnen zijn en welke methodes we gaan gebruiken. En ondanks de waarschuwingen dat het waarschijnlijk saai zal worden, al dat literatuurwerk, vinden we het ontzettend interessant! Natuurlijk worden we moe van het staren naar schermen de hele dag, maar nu hebben we de paardjes om bij te ontluchten :D.

Vrijdag krijgen we trouwens fietsen te leen! nu nog even overal te voet doen en daarna kunnen we weer de echte Nederlanders uithangen op de fiets. Om te laten zien hoeveel we met gemak lopen op een dag: het is 15 minuten lopen naar het instituut en naar de paarden is het 30 minuten lopen. Dus overdag halen we met gemak de 1,5 uur lopen, ondanks dat ik wel wat kan lopen voel ik mijn voeten toch :P gelukkig is het geen spierpijn xD


  • 06 Maart 2014 - 16:03

    Yvette:

    Hei zussie,

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Het klinkt allemaal tof! EN supervet dat je de paarden mag verzorgen en rijden. Vraag maar veel advies dan kun je mij nog wat leren voor de paardjes hier ;-)

    Hoe bevalt je eigen kamertje? En zijn er mensen van jullie leeftijd daar waar je leuke dingen mee kunt ondernemen?

    Veel plezier en blijf schrijven:-)

    Knuff

  • 06 Maart 2014 - 16:24

    Esmee:

    Heey Vetteke!

    Ik zal zo veel mogelijk leren en het dan ook aan jou doorgeven :P

    Kamertje bevalt goed! het is behoorlijk gehorig, bv als ik op een normale toon praat kan Kira alles verstaan wat ik zeg en andersom ook xD ook zijn de bedden wat kleiner, maar door een beetje schuin te liggen valt dat ook wel mee :D

    Er zijn niet echt veel mensen van onze leeftijd hier, maar we hebben gister wel een jongen ontmoet die ook stage loopt en die ook van van Hall komt, hij zit alleen een jaar hoger. Maar omdat we vaker vanuit thuis werk hebben we hem niet vaak gesproken, maar dat komt wel.

    Ik blijf idd schrijven, maar ik denk niet meer elke dag, er gebeurt niet genoeg om uitgebreid te schrijven, maar ik blijf regelmatig wat posten!

    groetjes ^^

  • 13 Maart 2014 - 12:36

    Renée Philipse:

    Gaaf zeg van die paarden! Ik ben nu al jaloers. En het is maar goed dat we zo vaak hebben geoefend met wandelen xD

    Groetjes :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hallo iedereen!! Welkom om mijn blog! Ik studeer diermanagement aan het van hall instituut in Leeuwarden. Dit jaar mogen we 5 maanden oriëntatiestage lopen. Samen met een vriendin heb ik gekozen voor het Mammal research institute, Polish academy of science, waar we met wat gelobby zijn aangenomen bij een enorm leuk project met vossen, wasbeerhonden, dassen en wolven! Kira, mijn vriendin, en ik hebben er enorm veel zin in en hebben veel stroopwafels en roze koeken ingepakt om te geven aan alle mensen die ons hebben geholpen :D Ik zal proberen regelmatig iets te schrijven op de blog en ik wens jullie veel leesplezier! groetjes, Esmee

Actief sinds 01 Maart 2014
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 5474

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 15 Juli 2014

Hoe overleef ik 5 maanden in Polen met Kira

Landen bezocht: