Are we there yet? - Reisverslag uit Białowieża, Polen van Esmee - WaarBenJij.nu Are we there yet? - Reisverslag uit Białowieża, Polen van Esmee - WaarBenJij.nu

Are we there yet?

Door: esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

22 Maart 2014 | Polen, Białowieża

hee!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven dus hier komt de nieuwe update!

De week was een vrij zware week, veel gefietst en gewandeld en ook veel teleurstellingen.
Maandag en dinsdag had ik een dip, ik was zo moe van het gefiets, het stomme weer en mezelf. Ik had het gevoel alsof ik het werk niet aankon, niet geschrikt was hiervoor en alsof Kira door mij niet fatsoenlijk haar werk kon doen. Een echte dip dus. Ook is een van onze camera's gestolen, dit was bij een hol waar wij van dachten dat er wolven zouden kunnen zitten omdat de ingang van de burcht zo groot was.
Maar na wat gesprekken met Kira en wat beter weer gaat alles weer een stuk beter. Ik vind het natuurlijk nog steeds zwaar, maar wel weer leuker.

Gister (vrijdag) was het voor het eerst sinds tijden dat we mooi weer hebben gehad. Het was 19 graden en kira en ik hebben 6 en een half uur gefietst, gelopen en gezocht. In die tijd hebben we een afstand va 55 kilometer afgelegd. Wel weer een teleurstelling was dat we 2 van de 5 holen niet konden vinden/niet konden bereiken, eentje erg inactief eruit zag en bij de andere 2 hebben we wel een camera opgehangen.
Ik moet wel zeggen, ondanks dat mijn conditie enorm vooruit is gegaan en ik behoorlijk wat ben afgevallen (ik heb geen weegschaal of meetlint, maar de meer ruimte in mijn kleren zeggen genoeg) heb ik best wel spierpijn. En vreemd genoeg heb ik het meeste spierpijn in mijn bovenlichaam ipv in mijn benen! xD

We zijn trouwens ook uitgenodigd om samen met een Engels meisje, Cloë, op donderdag avond naar zumba te gaan (deze week werd het afgezegd omdat de lerares ziek was, maar volgende week wil ik wel gaan). Ik was helemaal verkocht toen ze zei dat het allemaal oudere vrouwen waren en dat het grappig was om te aangezien die vrouwen niet echt 'the moves' hebben.

Ook op maandagavond heb ik nu een bezigheid, naar de plaatselijke pub. Heel veel collega's spelen maandag avond samen volleybal en gaan daarna naar het enige 'café' (wat je eigenlijk niet zo kan noemen). Maar aangezien de werktijden hier officieel een uur eerder beginnen gaat bijna iedereen al weg om half tien (niet dat ik dat erg vind, ik houd niet echt van uitgaan :P)

Nou... vandaag (zaterdag) hebben we weer een zware dag voor de boeg. Aangezien we een selectie ronde houden voor het echt onderzoek en we zoveel mogelijk burchten moeten bezoeken, werken we in het weekend door.
Wens me succes!

gr. esmee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hallo iedereen!! Welkom om mijn blog! Ik studeer diermanagement aan het van hall instituut in Leeuwarden. Dit jaar mogen we 5 maanden oriëntatiestage lopen. Samen met een vriendin heb ik gekozen voor het Mammal research institute, Polish academy of science, waar we met wat gelobby zijn aangenomen bij een enorm leuk project met vossen, wasbeerhonden, dassen en wolven! Kira, mijn vriendin, en ik hebben er enorm veel zin in en hebben veel stroopwafels en roze koeken ingepakt om te geven aan alle mensen die ons hebben geholpen :D Ik zal proberen regelmatig iets te schrijven op de blog en ik wens jullie veel leesplezier! groetjes, Esmee

Actief sinds 01 Maart 2014
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 5445

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 15 Juli 2014

Hoe overleef ik 5 maanden in Polen met Kira

Landen bezocht: