update - Reisverslag uit Białowieża, Polen van Esmee - WaarBenJij.nu update - Reisverslag uit Białowieża, Polen van Esmee - WaarBenJij.nu

update

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

03 April 2014 | Polen, Białowieża

Wow...de tijd gaat zo snel hier! Het is alweer bijna het einde van mijn eerste 5 weken in Bialowieza! En ook alweer een tijd geleden dat ik iets heb geblogd....

We zijn bijna klaar met de 'trial' van ons project. Deze week zijn we vooral weg gegaan met de auto om camera's te plaatsen op plekken die we met de fiets niet kunnen bereiken. Volgende week maandag of dinsdag halen we dan de laatste camera's op en kunnen we een schema gaan maken voor het intensief gedeelte. We hebben gekozen om in de periode van +- 15 April tot +- 15 Juni rond de 20 burchten intensief te monitoren.
Het verschil van gedrag binnen en buiten de wolf core area is niet het hoofddoel maar wel iets waar we laten iets mee kunnen, aangezien we dan toch alle benodigde data hebben.
Ook gaan we bij de burchten belangrijke 'environmental parameters' meten, hier kun je bijvoorbeeld denken aan vegetatie of grondsoorten.


Verder begint het weer hier echt mooi te worden, overdag is het rond de 10 tot 13 graden en 's nachts rond te -5 tot 0 graden. De zon schijnt heerlijk en maakt de koele wind een stuk beter verdraagzaam.

We zijn vandaag begonnen met Zumba en gaan het echt proberen vol te houden! Het is een groep vrouwen (ook oudere en dat maakt het hilarisch!!) en de lerares en een jonge vrouw van een ander drop (geen idee van waar...) en het is best intensief. Maar aangezien we minder gaan fietsen is het toch belangrijk om te blijven bewegen en de spieren te behouden :).
Zaterdag gaan we hopelijk eindelijk voor het eerst echt paardrijden!! Ik heb er zo veel zin in :D
We hebben een soort sportveldje/runningtrack gevonden en gaan zodra het rond de 15 graden wordt MMA doen! Kira heeft in Nederland al wat lessen gehad van allerlei vechtsporten en het lijkt mij ook ontzettend leuk, dus gaat ze me wat leren.

Dus jullie horen het, lekker druk en veel heen en weer geren! Maar gelukkig wel allemaal leuke dingen :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hallo iedereen!! Welkom om mijn blog! Ik studeer diermanagement aan het van hall instituut in Leeuwarden. Dit jaar mogen we 5 maanden oriëntatiestage lopen. Samen met een vriendin heb ik gekozen voor het Mammal research institute, Polish academy of science, waar we met wat gelobby zijn aangenomen bij een enorm leuk project met vossen, wasbeerhonden, dassen en wolven! Kira, mijn vriendin, en ik hebben er enorm veel zin in en hebben veel stroopwafels en roze koeken ingepakt om te geven aan alle mensen die ons hebben geholpen :D Ik zal proberen regelmatig iets te schrijven op de blog en ik wens jullie veel leesplezier! groetjes, Esmee

Actief sinds 01 Maart 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 5446

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 15 Juli 2014

Hoe overleef ik 5 maanden in Polen met Kira

Landen bezocht: