De eerste dag in Bialowieza - Reisverslag uit Białowieża, Polen van Esmee - WaarBenJij.nu De eerste dag in Bialowieza - Reisverslag uit Białowieża, Polen van Esmee - WaarBenJij.nu

De eerste dag in Bialowieza

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

03 Maart 2014 | Polen, Białowieża

Vanmorgen moesten we van Warszawa naar een klein plaatsje genaamd Brwinow. Met heel wat gedoe en met behulp van een super aardige, maar geen Engels sprekende, schoonmaker kwamen we toch in de goede trein met het goede kaartje terecht.
Nadat we aankwamen in Brwinow werden we opgehaald door onze tutor die ook uit Nederland komt en nu in Polen woont. Vanaf dat moment kwam een hele rust over me heen, we waren in goede handen eindelijk op weg naar Bialowieza!

Lekkere warme zon, heerlijk uitzicht van mijn raam en een toch wel frisse wind, klein dorpje en prachtige huizen!
Dat zijn mijn eerste gedachtes bij aankomst in Bialowieza.

Nadat kira en ik naar de plaatselijke 'supermarkt' zijn geweest, concluderen we beide dat er bijna niets te krijgen is hier. Ook snappen we niet hoe de bewoners het overleven met zo weinig spullen! Er zijn bijna geen verse groenten en fruit, veel vlees en ook geen grote keuze aan brood! Dit betekend dat we wekelijks onze boodschappen gaan doen in een dichtstbijzijnde dorp Hajnowka, dat alsnog volgens google.maps 1 uur fietsen is xD gelukkig krijgen we als het goed is fietsen van het instituut.Maar eerst deze eerste week overleven met weinig variatie aan eten en geen fruit. Ik hoop dat het instituut een kantine heeft!

Ook een nieuwe ervaring was dat we werden aangehouden door de grenswachter! gelukkig was onze lift en tutor van het instituut erbij en kwam alles goed^^ .

Alles bij alles was dit een vermoeiende en leerzame dag! Maar waar ik echt zin in heb is in morgen! dan gaan we naar het instituut en gaan we het project bespreken :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hallo iedereen!! Welkom om mijn blog! Ik studeer diermanagement aan het van hall instituut in Leeuwarden. Dit jaar mogen we 5 maanden oriëntatiestage lopen. Samen met een vriendin heb ik gekozen voor het Mammal research institute, Polish academy of science, waar we met wat gelobby zijn aangenomen bij een enorm leuk project met vossen, wasbeerhonden, dassen en wolven! Kira, mijn vriendin, en ik hebben er enorm veel zin in en hebben veel stroopwafels en roze koeken ingepakt om te geven aan alle mensen die ons hebben geholpen :D Ik zal proberen regelmatig iets te schrijven op de blog en ik wens jullie veel leesplezier! groetjes, Esmee

Actief sinds 01 Maart 2014
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 5487

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 15 Juli 2014

Hoe overleef ik 5 maanden in Polen met Kira

Landen bezocht: