Mijn lepel beweegt!! - Reisverslag uit Białowieża, Polen van Esmee - WaarBenJij.nu Mijn lepel beweegt!! - Reisverslag uit Białowieża, Polen van Esmee - WaarBenJij.nu

Mijn lepel beweegt!!

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

04 Maart 2014 | Polen, Białowieża

Vandaag hebben we onze hoofd-supervisor ontmoet. Hij is een hele aardige man die ook tegen grapjes kan en samen met Dries al een paar keer in de maling heeft genomen.
Naast Marcin hebben we ook de directeur ontmoet, hij heeft ook met ons project te maken omdat hij ook onderzoek heeft gedaan naar o.a. dassen. De artikels die hij heeft geschreven moeten wij uitspitten en op zoek naar interessante parameters voor het vinden van 'badger setts'.
Hiernaast kregen we ook te horen dat wij vaker van huis uit mogen werken, dat is best chill, maar toch wil ik regelmatig naar het instituut omdat ik van mezelf weet dat ik minder concentratie heb als ik in mijn kamer zit.

Ik moet zeggen dat iedereen in het instituut heel aardig is en er is een merkbaar verschil met Warschau. Maar toch merk je dat er een communistische wolk over het dorpje hangt. Ook is er nog veel merkbaar zeer dat terug te leiden is naar WO II en de koude oorlog. Zeker met de grapjes van achterlijke Poetin merk je dat de mensen hier bang zijn dat ze weer in de steek gelaten zullen worden.
En aangezien wij op de grens van Belarus (the puppet of Rusia) zitten is er een kans dat zodra er ook maar militaire beweging hier in de buurt komt, wij naar huis worden gestuurd! Ik hoop zo erg dat dat niet gebeurt!!

Nu even een luchtiger onderwerp: We hebben een supermarkt gevonden!! Dit betekend dat we ook kunnen overleven :D YEAH!!

Ik zal trouwens even de titel uitleggen xD
Ik heb nog wat spierpijn van de koffers tillen dat mijn hand trilt als ik het stil probeer te houden. Bij het avondeten had ik een lepel vast en ik kon hem niet echt goed stil houden. Maar vanuit mijn oogpunt vond ik het even heel raar en kennelijk was ik er echt met een verwonderde blik naar de lepel aan het kijken. Je moet je voorstellen hoe raar dat eruit heeft moeten zien! Kira schoot ook erg in de lach!!

daarom is de quote van deze dag:

'Mijn lepel beweegt!'
- esmee


  • 05 Maart 2014 - 19:54

    Coby:

    heey Esmee,

    wat fijn dat de eerste indrukken van de mensen met wie je gaat samenwerken zo positief zijn.
    schrijf maar geen kritiek op Mr P, je weet maar nooit !
    Ik zie nog geen uitleg over het paardrijden: gaan jullie t veld in te paard?
    Moeten jullie overigens zelf koken?

    veel plezier in je werk en de samenwerking. grtjes aan Kira

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hallo iedereen!! Welkom om mijn blog! Ik studeer diermanagement aan het van hall instituut in Leeuwarden. Dit jaar mogen we 5 maanden oriëntatiestage lopen. Samen met een vriendin heb ik gekozen voor het Mammal research institute, Polish academy of science, waar we met wat gelobby zijn aangenomen bij een enorm leuk project met vossen, wasbeerhonden, dassen en wolven! Kira, mijn vriendin, en ik hebben er enorm veel zin in en hebben veel stroopwafels en roze koeken ingepakt om te geven aan alle mensen die ons hebben geholpen :D Ik zal proberen regelmatig iets te schrijven op de blog en ik wens jullie veel leesplezier! groetjes, Esmee

Actief sinds 01 Maart 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 5440

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 15 Juli 2014

Hoe overleef ik 5 maanden in Polen met Kira

Landen bezocht: