Vliegen vliegen net zo slecht als de Polen rijden - Reisverslag uit Białowieża, Polen van Esmee - WaarBenJij.nu Vliegen vliegen net zo slecht als de Polen rijden - Reisverslag uit Białowieża, Polen van Esmee - WaarBenJij.nu

Vliegen vliegen net zo slecht als de Polen rijden

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

14 Maart 2014 | Polen, Białowieża

Hee!

Deze week weer een energieke, vermoeiende, frustrerende en leuke week gehad!

Dinsdag zijn kira en ik naar het strikt reservaat gegaan en hebben op slecht wegen (noem het gerust bospaden) ongeveer 3 uur gefietst en een uur gelopen! Jammer dat ik onze GPS route hier niet kan laten zien, maar als je die zou bekijken zou je je kapot lachen! De route was maar 27 kilometer lang, Kira en ik zijn van de hoofdweg afgeweken en hebben een bizon pad gevolgd terug naar het dorp. Het bizon pad leiden ons door een gat in het hek, weiland, bossen, moerassen en achtertuinen van mensen heen. Met andere woorden, we weten in ieder geval waar we niet moeten lopen in het reservaat!!

Woensdag zijn we naast werken ook nog even naar de paarden gegaan. Deze keer was het niet Kira maar ik die in de modder is gevallen! Mijn handen zaten onder de modder en paardenstront! En natuurlijk, als dat niet eens erg genoeg was, liep de modder langs de bovenkant van mijn laarzen naar binnen -.-'
Gelukkig gaan Kira en ik morgen voor de eerste keer daadwerkelijk paardrijden! niet alleen poetsen maar ook door de bos stappen!! :D

In de avond zijn we uitgenodigd door onze Poolse huisgenoten om een borrel te doen, als kennismaking. Nou...Dat ga ik dus nooit meer doen!!! Ik ben helemaal niet gewend aan alcohol en was dus dronken na 8 of 9 schotjes wodka ToT. Gelukkig kan ik me nog alles herinneren en heeft kira goed voor me gezorgd ^^.

Nu over de quote van de dag:
'De vliegen hier vliegen net zo slecht als de Polen rijden!'
- Kira (terwijl ze van de badkamer kwam tijden de borrel)

Hier moet ik haar absoluut gelijk in geven! Polen rijden behoorlijk agressief en langs de weg van Hajnowka en Bialowieza liggen talloze gedenktekens. De vliegen vliegen dus overal tegenop en vallen plots dood uit de lucht! echt vreemde beesten!


  • 14 April 2014 - 21:24

    Annette:

    Hee Esmée,

    Inmiddels popcorn gevonden? Ik hoop het toch zo. Er Gebeurt toch veel in dat afgelgen gebied daar. Weerbarstige paarden, fietsen die het je zwaar maken en dan ook nog een gestolen camera. Ik kan me voorstellen dat je dan gaat dippen. Maar zoals je zelf al zei ga je niet zo snel bij de pakken neerzitten en krijg ik de indruk dat je onderste uit de kan weet te halen daar ver weg in Polen. Is het ondertussen gelukt lekker vers fruit te vinden of moet je daar werkelijk die gevreesde 20 km voor fietsen. Wel super dat het zo goed is voor je conditie en voor je lijn. Nu nog hopen dat er vandaag of morgen een wolf voor je voeten loopt.
    Succes met het onderzoek en vooral veel plezier daar. We blijven je volgen..!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hallo iedereen!! Welkom om mijn blog! Ik studeer diermanagement aan het van hall instituut in Leeuwarden. Dit jaar mogen we 5 maanden oriëntatiestage lopen. Samen met een vriendin heb ik gekozen voor het Mammal research institute, Polish academy of science, waar we met wat gelobby zijn aangenomen bij een enorm leuk project met vossen, wasbeerhonden, dassen en wolven! Kira, mijn vriendin, en ik hebben er enorm veel zin in en hebben veel stroopwafels en roze koeken ingepakt om te geven aan alle mensen die ons hebben geholpen :D Ik zal proberen regelmatig iets te schrijven op de blog en ik wens jullie veel leesplezier! groetjes, Esmee

Actief sinds 01 Maart 2014
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 5489

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 15 Juli 2014

Hoe overleef ik 5 maanden in Polen met Kira

Landen bezocht: